bara en tanke...

ja som sagt så har jag och larsson slagit till på en resa till medelhavet. fätt nice. fick hem en taxfree tidning med fin fina priser som jag har suttit och dreglat över. ´jag antar att det är billigare med  vissa saker där nere oxå (A)... så jag surfade fint in på tullens hemsida för att se hur mkt man får ta med sig hem.

Det här är vad jag hittade!

Du får föra in alkohol skattefritt till Sverige när du reser från ett annat EU-land under förutsättningen att:

- alkoholen är avsedd för eget bruk eller för din familjs behov
- du själv transporterar varorna till Sverige
- och du är minst 20 år gammal

Det finns ingen övre gräns för hur mycket alkohol du får föra in, men det ska vara för ditt eget eller din familjs behov. Du får även ta med dig alkohol om du ska ha en fest till exempel bröllop eller födelsedagsfest där du bjuder på alkoholen vid evenemanget


Det lustiga med det här är att fan va man kan prata sig ur situationer. haha. ja Jag är mörk. säg att jag tar in 20 liter sprit. HEY WTF. JAG HAR EN STOR FAMILJ!!!??? kan tulltjänstemannen käfta emot det? troligen inte. men det är bra... kommer att bunkras upp för ett bra tag framöver :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0